Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Ingela Bursjöö

Adjungerad universitetslektor

Ingela Bursjöö
Adjungerad universitetslektor
ingela.bursjoo@physics.gu.se

Rumsnummer: S1043
Besöksadress: Origovägen 6B , 41258 Göteborg


Institutionen för fysik (Mer information)
412 96 Göteborg
physics@physics.gu.se

Besöksadress: Origovägen 6 B , 412 96 Göteborg

Senaste publikationer

Fysiklärarens möjligheter att arbeta med samhällsfrågor och hållbar utveckling i undervisningen
Ingela Bursjöö
Från forskning till fysikundervisning. Bidrag från konferensen i Malmö 14-15 mars 2016. Karin Stolpe och Gunnar Höst (red.) , Norrköping, NATDID, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

To create coherence: science teachers, interdisciplinary collaboration and ethical perspectives in the educational practice
Ingela Bursjöö
NorDiNa : Nordic Studies in Science Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Some Sustainability Pathways in Sweden
Ingela Bursjöö
Educating science teachers for sustainability, Springer International Publishing, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Utbildning för hållbar utveckling – förmågor bortom läroplanen
Ingela Bursjöö
Forskning om undervisning och lärande, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Vi måste lära oss att tolka bilder bättre
Ingela Bursjöö, Björn Harström, Gunilla Knape, Klas Grinell, Göran du Reés et al.
Göteborgs-Posten, Artikel i övriga tidskrifter 2012
Artikel i övriga tidskrifter

Lärares formande av en yrkesidentitet relaterad till hållbar utveckling
Ingela Bursjöö
Göteborg, University of Gothenburg, Licentiatsavhandling 2011
Licentiatsavhandling

How student teachers form their educational practice in relation to sustainable development
Ingela Bursjöö
Utbildning & Demokrati, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2011
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 8 av 8

2016

Fysiklärarens möjligheter att arbeta med samhällsfrågor och hållbar utveckling i undervisningen
Ingela Bursjöö
Från forskning till fysikundervisning. Bidrag från konferensen i Malmö 14-15 mars 2016. Karin Stolpe och Gunnar Höst (red.) , Norrköping, NATDID, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

2015

To create coherence: science teachers, interdisciplinary collaboration and ethical perspectives in the educational practice
Ingela Bursjöö
NorDiNa : Nordic Studies in Science Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Some Sustainability Pathways in Sweden
Ingela Bursjöö
Educating science teachers for sustainability, Springer International Publishing, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

2014

Utbildning för hållbar utveckling – förmågor bortom läroplanen
Ingela Bursjöö
Forskning om undervisning och lärande, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2012

Vi måste lära oss att tolka bilder bättre
Ingela Bursjöö, Björn Harström, Gunilla Knape, Klas Grinell, Göran du Reés et al.
Göteborgs-Posten, Artikel i övriga tidskrifter 2012
Artikel i övriga tidskrifter

2011

Lärares formande av en yrkesidentitet relaterad till hållbar utveckling
Ingela Bursjöö
Göteborg, University of Gothenburg, Licentiatsavhandling 2011
Licentiatsavhandling

How student teachers form their educational practice in relation to sustainable development
Ingela Bursjöö
Utbildning & Demokrati, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2011
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 8 av 8

Sidansvarig: Ingvar Albinsson|Sidan uppdaterades: 2014-11-27

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?